Investitor za projektovanje:
Delegacija Evropske komisije.
Projektant:
Italferr s.p.a, Rim, Italija.
IRD Engineering SrI, Rim, Italija.
Lokalni partner:
Institut IIPP d.o.o., Beograd.
Kooperant za konstrukciju mosta:
DEL ING d.o.o., Beograd,
(ex Delfin Inženjering d.o.o.).
Projektant po zakonu
Republike Srbije:
Saobraćajni institut CIP d.o.o.,
Beograd.
Most je projektovan prema Projektnom zadatku Železnica Srbije, Urbanističkim uslovima Novog Sada i tehničkim uslovima raznih institucija.Most je železničko-drumski (2 koloseka + 2 drumske trake + 2 pešačko-biciklističke staze). Sistem mosta je luk sa zategom, (luk je zahtevan Urbanističkim uslovima). Materijal glavnog nosećeg sistema je čelik klase S355. Kolovozna konstrukcija je spregnuta beton-čelik, klase betona C40/50. Most se nalazi na lokaciji starog mosta ("Žeželjevog mosta"), srušenog u vazdušnim napadima 1999. Od stare konstrukcije koristi se jedino temeljna stopa centralnog stuba i jedan oporac na desnoj obali kao temeljna stopa. Most je nova konstrukcija, potpuno različita od stare po svim karakteristikama. Most je najveći lučni železnički most u Srbiji, most sa najvećim stalnim i saobraćajnim opterećenjima u Srbiji; prvi most uopšte u Srbiji projektovan po evropskim normama.
Rukovodilac Projekta:
Prof. Mario Paolo Petrangeli.
Odgovorni projektant
konstrukcije mosta:
Aleksandar Bojović, dipl.ing.građ.
Projektanti, svi dipl.ing.građ:
Dejan Srejić, Slobodan Jaćović,
Uroš Kostić, Kristijan Koložvari.
Odgovorni projektant
stubova i temelja:
Vukan Njagulj, dipl.ing.građ.
Idejno rešenje konstrukcije mosta;
Idejni projekt – sa proširenim sadržajem: (Zbog izmena Projektnog zadatka Idejni projekt je urađen dva puta, a Glavni projekt nije rađen.) Tehnički izveštaj, Proračun konstrukcije, Predmer radova, Predračun radova, Crteži, Tehnologija montaže mosta;
Tenderski dokumenti: Tehničke specifikacije, Predmer radova, Crteži. Projekt konstrukcije mosta urađen je prema aktuelnim evropskim i nemačkim normama za železničke mostove, na engleskom i srpskom jeziku.
Osnovne karakteristike: | ||||
rasponi: | 27+177(+3)+219+48 m | |||
visina lukova: | 34,0 i 42,0 m | |||
širina mosta između spoljnih ivica: | 31,600 m | |||
osni razmak zatega: | 23,500 m | |||
Količine materijala za konstrukciju mosta: | Idejni projekt, tenderski dokumenti: | 2009. | ||
čelik nosećih konstrukcija: | 11800 t | Konkurs za izgradnju prema tenderu: | 2010. | |
kablovi vešaljki: | 160 t | Izgradnja: | 2010-2013. | |
čelik sekundarnih konstrukcija: | 550 t | |||
beton kolovozne ploče: | 2800 m3 |
Mario P. Petrangeli, Aleksandar Bojovic, Enrico Maglia:
La ricontstruzione del ponte Zezelj sul Danubio.
(The reconstruction of the Zezelj Bridge over the Danube)
Strade&Autostrade No 82 – anno XIV, No 4 (luglio/agosto 2010), p. 86-89.
www.stradeeautostrade.it
Bojović,A., Njagulj,V.:
Idejni projekt Železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu.
(The Preliminary design of the Railway road bridge across the Danube in Novi Sad)
13. kongres DGKS - 2010. Zbornik radova, str. 87-98.
Zlatibor – Čigota, 22-24. septembar 2010.
DOWNLOAD
Mario Paolo Petrangeli, Aleksandar Bojovic, Vukan Njagulj:
New Railway Road Bridge across the Danube in Novi Sad. Preliminary Design
7th Inernational Conference on Bridges across the Danube 2010:
Bridges in the Danube Bassin, October 14-15: Sofia, Bulgaria.
Procedings, p. 247-260.
Bojović,A., Njagulj,V.:
Idejni projekt Železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu
(The Preliminary design of the Railway road bridge across the Danube in Novi Sad)
Međunarodni naučno-stručni skup "Istraživanja, projekti i realizacije u graditeljstvu"
Urednici Zoran Popović i Goran Petrović
Zbornik radova, str. 49-54.
Institut IMS, Beograd, oktobar 2010.